Ramsvetsning

Jag har kört med 30x30x3mm rör till nästan hela ramen. Rören är av typen KKR vilket ger en väldigt hög brottgräns samt sträckgräns, tack vare att dem är kallformade. Nackdelen mot VKR rör är att dessa har en liten avrundning kring hörnen samt att de lättare slår sig vid svetsning.

Börjar med att lägga ut bakre delen av sittbrunnen

Fortsätter framåt

Här till fronten som både skall luta lite bakåt och utåt. Lite svårt att kapa i denna kap eftersom den bara tar vinkel i ett håll. Kapen är en kallsåg ifrån Biltema alá 3000kr, riktigt bra för pengarna!

Främre delen klar!

Kör den nedre delen av baken på bilen. Här kommer tank, batteri, ett litet förvaringsutrymme och bakaxeln finnas.

Bakdelen klar! Stålplattan som syns i bild är där fjädringens övre infästning kommer finnas.

Bakdelen framifrån och man kan se en påbörjan på bygget av bakaxeln som är fastsvetsad i korrekt placering. (Mitten balken ditsvetsad som en centrumlinje)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.