Allmän Saab motor i Volvo 940

Jag kör med adapterplatta samt BMWs ZF S5D310z växellåda. För att få koppling att gå ihop använder jag mig av ett Saab 9-5 svänghjul som är betydligt tjockare än NG900 och 9000 svänghjulet. Kör med BMWs lamell och Saab 9-5 aero tryckplatta. BMW växellådan kräver stödlager/pilotlager jag använder mig av en bronsbussning som pressas i svänghjulet. Verkar funka bra!

Tänk på att slavcylinderns arm behöver förlängas samt där kopplingsarmen ligger mot växellådan.

Ihop med detta kör jag Volvos orginal kardan med M90 låda passar bult on.

I bakkant på motorn sitter termostathuset, detta behöver modifieras eftersom utgången annars slår i torpedväggen. Jag gjorde enligt nedan

Motorn monterad

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.